První historická zmínka o crowdfundingu se datuje do roku 1977 a souvisí s britskou rockovou kapelou, která se snažila zafinancovat své hudební turné formou sponzorství od svých fanoušků. Vznik samotné myšlenky by se dal datovat i do mnohem starších dob až někdy k 18. století.
Dnes je crowdfunding jednou z cest, jak zafinancovat podnikatelský záměr či jen podnikání, při němž větší počet jedinců přispívá menším (či větším) obnosem k vybrání cílové částky. Už z podstaty slova z anglických crowd (=dav) a funding (=financování) je zřejmé, že crowdfunding je vhodný i pro menší investory, kterým se konkrétní projekt zamlouvá. Je to jednoduchý způsob, kterým zadavatel kampaně vybere částku, kterou potřebuje na financování vlastního businessu.
Investice do crowdfundingu s sebou nese samozřejmě i svá rizika jako každá forma investování. Výhodou je nepochybně možnost investování nižších částek, což vytváří ideální podmínky pro pravidelně investování, které je méně rizikové než jednorázová investice. Investor tak získává zkušenosti pro správné budoucí investice a má možnost poznat projekt detailněji.
Crowdfunding je po celém světě velmi populární. Přestože i v České republice můžeme najít velmi úspěšné kampaně, crowdfunding je u nás teprve v začátcích, takže má u nás velký potenciál pro rozvoj. Proto jsme se jako společnost Bidli rozhodli rozšířit investiční oddělení i o tento produkt. Každý projekt na naší platformě je pečlivě vyhodnocen analytickým oddělením a má stabilní výnos za přesně danou dobu, po kterou bude investice zhodnocována, než se vám vrátí.